Popis aktivit: Úvod do programování převážně pomocí jazyka Logo.
| PROGRAMOVÁNÍ - Logo |
||
| garant: M.Šimák | ||
| úroveň: | téma - úkol | kredity |
| L1 | Kreslení | 1 |
| Vytvoř program, který nakreslí čtverec. | ||
| L2 | Kreslení | 1 |
| Vytvoř program, který nakreslí klikatou čáru stylu hradby (čtverce) nebo pily (trojúhelníky). | ||
| L3 | Kreslení | 2 |
| Vytvoř program, který nakreslí domeček nebo jiný podobný předmět, věc. | ||
| L4 |
Kreslení |
2 |
| Nakresli si pomocí toho, co už znáš, nějaký svůj obrázek. |
||
| L5 |
Výpočty | 3 |
| Nauč se zadávat a zpracovávat základní výpočty, vkládání hodnot a výpis výsledků (sčítání, odčítání, násobení a dělení). | ||
| Nejprve vytvoř program, který spočítá předem zadané hodnoty. | ||
| Pak teprve vytvoř program, do kterého uživatel hodnoty zadá a program z nich vypočítá a zobrazí výsledky. | ||
| L6 |
Kreslení výpočtem |
3 |
| Vytvoř program, který nakreslí rovnoramenný trojúhelník a víceúhelník podle uživatelem vloženého počtu úhlů. | ||
| Program z vložené hodnoty vypočítá, jak bude obrazec kreslit a nakreslí ho. | ||
| L7 | Kreslení výpočtem |
3 |
| Nakresli výpočtem kružnici nebo jiný složitěji spočítaný obrazec. | ||
| L8 | Grafy | 5 |
| Vytvoř program, který nakreslí graf dvou hodnot, dvou čísel, například uživatel zadá 2 čísla a počítač nakreslí graf jako 2 sloupce. | ||
| L9 | Vlastní projekt | 5 |
| Vytvoř program - jednoduchý vlastní projekt. Vysvětli jeho funkci. | ||
| L10 | Vlastní projekt | 8 |
| Vytvoř program - složitý projekt využívající více funkcí programovacího jazyka. | ||